View Single Post
Old 26-12-2009, 22:34
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Hey Benno,

ik ben ook voor Recaro gegaan en liep ook tegen deze problemen op. Ik heb van een paar donorstoelen de stekkers omgesoldeerd, volgens mij zit het probleem in een wijziging na een bepaald bouwjaar. De draadkleuren komen wel overeen dus dat redt zich wel. Wat je ook kunt doen is de afzonderlijke stekkertjes losmaken met een speciaal ontgrendelingshaakje en losse connectors bestellen, en de stekkertjes daarin overzetten. Dan heb je het echt OEM! Ik moest effe snel en had donorstoelen bij de hand, dus ik heb gesoldeerd.

Wat betreft de achterbank liggen de zaken wat lastiger. Je moet van een Variant-achterbank het klapmechaniek gebruiken en ook het schuim. Het schuim moet je wel extra opvullen want je hoezen passen anders niet! Verder moet je wat verzinnen om de stof (in jouw geval leer) vast te krijgen op het onderstel. Ik heb er voor gekozen om de stof mvb. een soort pees te klemmen in de U-vormige rand en dan de rand met een hamer dicht te tikken, zodat het geen kant meer op kan. Verder geldt voor het lange gedeelte dat er bij de Variant een uitsparing zit voor de gordelinsteker, deze zit er bij een 5-deurs niet in, dus in mijn geval heb ik deze uitsparing eruit genipt en van een donorbank weer ingenaaid.
Al met al een heel werk, en als ik alles vantevoren had geweten had ik het niet weer gedaan, maar dan heb je ook wat!