ik ben toevallig met hetzelfde project bezig.
mijn golf is trouwens nu ook een 1.6 automaat. en heb ook een golf variant met meer dan 3 ton gekocht als donor
ik heb nu het blok uit de golf 3 en heb dat een beetje opgeknapt. moet nog wat onderdelen uit de golf 3 halen en dan kan de ombouw pas beginnen.
heb voor tijdelijk al een golfje erbij om in te riujden als het blok eruit is maar heb nu ff weinig tijd.
Vragen die mij zo te binnen schieten zijn:
* Moet de voorwielophanging ook worden omgezet?
het subframe zet je over maar de draagarmen houd je van je golf 2. anders veranderd je spoorbreedte
* Is de cruise-control van de MK3 eenvoudig om te zetten naar de MK2?
als het goed is liggen er in een golf 3 al kabels voor, dus als je die over zet + je complete pedalen set. dan kan je het wel overzetten.
* Is de stuurbekrachtiging van de MK3 eenvoudig om te zetten naar een MK2 en, nog belangrijker, heeft dat uberhaupt zin? Ikzelf heb namelijk het gevoel dat de MK3 beter bekrachtigd is dan de MK2.
is je golf 2 nu ook al bekrachtigd dan?
ik laat de mijne weg. vind ik onzin op zo'n lichte auto.
* Past de intercooler van de MK3 echt niet op de MK2 en zo nee wat is een goedkoop/betaalbaar alternatief waarbij de intercooler wel achter de gril kan worden gemonteerd? Montage elders levert m.i. te veel vermogensverlies op.
je zal wel wat ruimte moeten creeren ja, maar meestal pakt men de IC van een mercedes sprinter.
ik heb er zelf 1 van een golf 5 gevonden. weet nog niet of ik dit passend ga krijgen.
* Wat zijn belangrijke weetjes bij de in-/ombouw?
je zou het ontstekingsysteem eerst stand-alone moeten maken, en dan overbouwen. de dingen als je koelvloeistoftemp.sensor enzo kun je gewoon je oude kabels voor gebruiken die al in je golf 2 liggen en km teller molet je volgens mij gewoon het tandwsiel overzetten van elektrisch naar mechanisch
* Het lijkt mij verstandig om een en ander maar meteen rigoureus aan te pakken en er meteen ook maar een airco in te lepelen. Moet deze uit een MK2 komen of kan ik deze ook uit een MK3 halen?
ik geloof dat dit niet simpel is. heb er weinig kaas van gegeten maar geloof dat je alles in je dashboard beter van een golf 2 kan pakken want golf 2 heeft schuifjes en golf 3 heeft draai knoppen.
misschien dat je wel de aircopompo van de 3 moet pakken omdat die op je blok past.
watvoor blok heb je eigenlijk, 90 pk, 110 pk? motorcode?
ik heb een 1Z 90 PK.
mocht je nog vragen hebben, stuur me gerust een PM.
oja, mijn topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45609