29-12-2009, 09:23
|
Forum Regular
|
|
|
|
Hee beer! Ik heb destijds exact hetzelfde gehad!
Je geluk is inderdaad dat er die tuimelaars tussen zitten welke moeten breken bij een aanraking van de klep met de zuiger.
Bij mij was ook de waterpomp vastgelopen...
Alleen waren bijna alle tuimelaars kapot ( gelukkig want van de 24 kleppen hoefde er maar 1 vervangen te worden!).
Heb navraag gedaan bij de vw maar daar schrijven ze niet voor dat de waterpomp vervangen hoeft te worden bij een riemwissel.... Beetje jammer gezien je er zo bij kan als alles eraf ligt!
De 2 boutjes die missen in de pomp zitten waarschijnlijk in het deksel wat er over de pomp heen gaat ( ik dacht namelijk hetzelfde en draaide er vol goede moed 2 boutjes in, later bij montage van de kap kreeg ik er geen boutje in, dus ze konden er weer uit!)
Dus ik denk dat je geluk hebt als de breekplaatjes kapot zijn en niet de kleppen.
Tip van flip:
let op welke koppakking ( zitten 1 / 2/ 3 gaatjes in voor de dikte.
Vergeet de brandplaatjes niet ( was ik wel vergeten)
als je wil heb ik een manual voor de wissel
beetje vloeibare pakking op het klepdeksel waar de injector doorgaat, ik wilde deze pakkingringen vervangen maar die gaan alleen met een kleppendeksel de deur uit.
Succes met de tuimelaars, heb er zelf een klein beetje vet aan gedaan ( anders vallen ze eraf als je de nokkestok wil monteren.)
Als je iets niet weet ( maar dat zal wel niet) dan hoor ik het wel!