View Single Post
  #39  
Old 05-01-2010, 15:24
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Juist om wat ik net zeg.

Toen ik nog bij de dealer werkte kregen we massa's Duitse klanten, en ook behoorlijk wat Belgen.
Die blijven nu lekker allemaal thuis en halen de auto in eigen land, zelfs als ze daar wat duurder worden dan ze nu zijn. Het voordeel om de grens over te gaan is immers weg.

De auto's in België en Duitsland zijn netto een stuk duurder dan hier netto. Als die belastingen hier wegvallen kun je niet verwachten dat alle omliggende landen de prijzen omlaag zetten, enkel dat Nederland de prijzen omhoog haalt, naar een niveau dat ongeveer gelijk is aan waar het nu bruto ligt.

Voor de Nederlandse consument zal er dus qua bedrag dat voor een nieuwe auto betaalt moet worden niks in positieve zin veranderen. Enkel waar het bedrag naartoe gaat is anders. En als we dan dalijk de volle mep betaald hebben voor die mooie nieuwe auto, moeten we alsnog die km-heffing gaan betalen, en komt alsnog de gemeente de hand ophouden om nog wat centen te vangen, die ze mislopen door het wegvallen van BTW en BPM.

En de netto-prijs kÃ*n niet alleen lager zijn, die IS veel lager in Nederland dan waar dan ook.
Reken je eens uit wat een nieuwe auto kost. Netto, plus btw 21% dacht ik nu? En plus bpm 45,2% of zoiets. Reken je dan eens uit wat een auto voor een buitenlander kost, als die hem hier haalt! Netto plus 'n kleine 16%, that's it!

En dan is die benzine opeens weer niet zo'n raar vergelijk. Want ook op dat vlak heeft Nederland een van de laagste netto prijzen in de omgeving, maar door alles wat naar de staat moet hebben we opeens zo'n beetje de duurste brandstof!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote