View Single Post
Old 10-01-2010, 19:25
yal yal is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
Heb het vorige maandag gefixt.

was niet zo moeilijk als ik had gedacht!

gelukkig had ik een brug en al het nodige gereedschap tot mijn beschikking, en een ondersteunende hand van een maat.
omdat ik het heel graag zsm klaar wou hebben, heb ik geen fotos gemaakt, helaas...

toch even uitleggen:

ik had eerder al de andere achteras voorbereid(oud spul eraf en schoongemaakt)
auto op de brug gegooid en gewoon gaan demonteren in deze volgorde:
- Wielen eraf
- Remklauwen eraf
- Schijven eraf
- ABS sensoren los gemaakt(had een goed setje op de andere as dus demonteren was niet nodig)
- remleidingen losgemaakt(gewoon los gemaakt geen druk opt pedaal oid, later gewoon ontlucht en bijgevuld)
- Schokbrekers losgemaakt
- veren uit de kommen gehaald
- hydraulische kriksteun onder de as gezet en met scharnier en al van de auto afgehaald, deze zaten nog op de andere as.

daarna alles in omgekeerde volgorde weer vastgezet. in totaal 2.5 uur druk geweest(niet slecht voor een amateur dacht ik zelf)

uitlijnen was niet nodig want hij is weer kaarsrecht

toch een tip: zorg dat je remsysteem niet leegloopt, remmenvloeistof doet zeer op je huid en hou uiteraard alle boutjes en moertje bij elkaar, als je wat kwijt raakt ben je zuur. ook is het handig om de as iets omhoog te drukken als je de schokbrekers los haalt. doe je dit niet krijg je de bout er niet uit tenzij je lomp doet, en dan ken je er donder op zeggen dat je wat sloopt.

al met al viel het me erg mee en het was zo gebeurd.

heeft me zkr €500,- reparatie/sleepkosten gescheeld!

jongens bedankt voor de goeie adviezen. ik heb er zeker wat aan gehad. hopelijk zal dit topic nog nuttig blijken voor anderen in de toekomst.

wil je het voorkomen?...... winterbanden nemen

Groeten,

Jasper

remvloeistof doet zeer op je huid?
Nog nooit wat van gemerkt.

Achteras kan je wel iets stellen, de gaten zijn wat ovaal van vorm.

Lekker zelf je handen uit de mouwen steken, scheeld niet alleen geld maar is ook leuk om te doen.

grtn yal
Reply With Quote