View Single Post
  #12  
Old 11-01-2010, 22:20
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Het valt me al een paar jaar op, maar vandaag zag ik weer een mooie.

Wel eens op gelet dat als je een auto op de weg ziet met een kapotte lamp dat het zeker in 60% van de gevallen een VW is?

toevallig moest ik er vandaag weer even aan denken omdat er een auto achter me stond bij het stoplicht met een kapotte mistlamp. Later haalde hij me in en het was een nieuwe Polo.. misschien een paar weken oud.

Nu kan een kapot lampje natuurlijk gebeuren maar het valt me wel op.

De grootste boosdoener lijken de achterlichten. En dan wel het rechter achterlicht van de Golf 4.. Let er maar eens op.

Nu heb ik eerder hier iets over gelezen dat VW een net iets hogere boordspanning gebruikt dan andere merken en dat lampen daar niet altijd op berekend zijn. Iemand die daar het fijne van weet?


Golf 4 is idd een veel geziene met een defect achterlicht, dat komt door de hogere boardspanning zoals jij hebt gehoord.

Bij latere modellen wordt de spanning voor verlichting weer "afgetopt" zodat de lampen minder te verduren krijgen, alle nieuwere modellen zouden niet meer last van defecte lampen moeten hebben dan andere merken. Dan komt zeker de wet van de grote aantallen kijken, VW rijdt nou eenmaal veel rond

Dit is wat ik ervan gehoord heb (werk bij een dealer)

Huibert
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote