Voor 300,- haal je waarschijnlijk ook een VR6 blok waar je nog een kettingrevisie aan kan gaan doen..
Kortom, er is volgens mij niemand in NL die een VR6 in een polo heeft gelepeld, daar is een reden voor. Salzmann levert geen VR6 frames voor een 86C polo, omdat het niet een voor de hand liggende keuze is.
Zie hier, het blok ligt van voor tot achter in de motorruimte, zelfs zonder schutbord wordt het dringen geblazen

De koeling zal je flink moeten aanpassen, onderstel nog erger, en het de carrosserie aan de voorzijde moet flink versterkt worden. Een originele G40 scheurt vaak al aan de chassisbalk, laat staan als je er een zware/sterke VR6 in legt.
Als ik naar deze polo kijk (afbeelding), dan moet je een flinke hap uit je chassisbalk halen aan de rechter kant, anders past de motor met bak niet in de motorruimte.
Nu ik er wat langer over denk vraag ik mij af: Hoe handig ben je? ga je het zelf doen of laat je het doen? Hoeveel tijd trek je hier voor uit?
Als je als eerste bij het stoplicht weg wilt zijn kan je beter op zoek gaan naar een tweedehands EVO of Impreza, dan ben je sneller bij het stoplicht én rij je al op het klaverblad, terwijl al je vrienden nog met hun polo VR6'en bij het stoplicht staan te burnen..
Een nette afgebouwde polo2f VR6 zal je net zoveel gaan kosten als een snelle (super)car..