Met een G-lader is op zich niks mis, ze zijn alleen wat gevoeliger voor mishandeling zeg maar.
Je moet je motor heel goed warm rijden, en heel goed weer af laten koelen (dus niet scheuren, scheuren, scheuren, contact uit). In de tijd daartussen kun je de auto goed op zijn staart trappen.
Probleem is echter dat je geen nieuwe auto koopt, en je niet weet of de vorige eigenaren zich hier keurig aan hebben gehouden. En het probleem is ook dat als jij 's morgens laat bent voor je werk, je niet effe snel naar de zaak kunt jakkeren. Je moet constant aan die lader denken.
Als een motorblok van een gewone mk2 kapot loopt, heb je voor 500 euro alweer een vervanger. Een VR6 van een Corrado kost ook de wereld niet meer. Maar voor een G-lader zonder motor ben je toch echt die 750 euro kwijt.
Laat dus eerst nameten of ie wel genoeg druk levert voor je er over denkt hem te kopen. Mooie praatjes van de verkoper heb je niet veel aan.
Als alles in orde is, rijdt en klinkt zo'n ding heerlijk! Als dat niet het geval is, is 't alleen maar duur.