
12-01-2010, 18:29
|
 |
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
|
|
Goed, om even op dit verhaal terug te komen...
Zondag en maandag is de auto in totaal 3x in noodloop gekomen. Gisterenmiddag de inlaat, uitlaat, EGR en turbo uitgebouwd.
Inlaat was wat dicht gekoekt door de EGR. De doorgang van de EGR pijp was nog maar 5mm ipv een 20mm ofzo. Vandaag deze op m'n werk schoon gemaakt en pakkingen gehaald om de EGR af te doppen.
Iv0 had de turbo meegenomen naar z'n werk (VW-dealert Den Bosch). Een collega van 'm had dit ook gehad en daar bleek uiteindelijk het variabele gedeelte in de turbo vast te zitten, zoals Wytze hierboven ook schrijft. Dit gaan we vanavond maar eens uit elkaar trekken en schoonmaken.
Het in noodloop komen gebeurt altijd bij snelheid maken op de invoegstrook; 80km/h in z'n 3 a 3200/3400rpm, net voordat je naar z'n 4e versnelling gaat.. (geen lage toeren dus..)
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|