View Single Post
Old 14-01-2010, 14:29
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Problemen met Golf 3 TD

Allo allemaal

Ik zit met een (ernstig) probleem denk ik zelf.
Sinds een paar dagen draait mij golfke niet meer zoals het hoort.
Khad van het weekend een aanpassing gedaan aan de boostpin maar om iedere dag heen en weer naar school te rijden heb ik hem terug naar de standaard boostpin gezet dus daaraan kan het niet liggen.

Beschrijving van het probleem:
Hij start over het algemeen normaal maar draait niet mooie stationaire.
Je hoort zowel bij stationaire draaien als bij het optrekken een schurend, trillend geluid. Verder is het bij het optrekken minder of mss gewoon minder hoorbaar. Maar als je dan na het optrekken van het gas gaat hoor je dat geluid dus zeer goed.

Hij draait een paar seconde mooie in stationaire en dan een moment dat het toerental schommelt en dan weer opnieuw een paar seconde mooie en ga zo maar door. Binnenin zie je ook het toerental op het moment dat hij even raar doet op en neer gaan. De motor lijkt soms even te stotteren laten we zeggen. Aan de uitlaat zie je dat er niet echt een mooie verbranding is, na een half uur draaien ruik je nog altijd de vuile diesel geur die je normaal even hebt direct na het starten.

Ik weet dat het zeer moeilijk is om op deze manier het probleem te kunnen aanduiden maar kzou graag willen weten waar ik moet beginnen met mijn zoektocht.

Wat ik al heb gecontroleerd:
- Schoepewiel van de turbo nagekeken. Lijkt nog in orde te zijn en de as vertoont weinig of geen speling.
- Rubber slangen van de inlaat en turboslangen nagekeken op scheuren.
- Oliepijl en koelwater niveau zijn ook in orde.

Hij rijdt over het algemeen gewoon normaal maar heeft merkbaar wat minder vermogen.

Persoonlijk begin ik echt de ergste dingen te denken zoals een zuiger naar de knoppe of ergens lagers die het schurende geluid maken... Ik heb wat aanpassingen gedaan zoals turbo druk omhoog en wat meer diesel inspuiting maar verder niet veel en ook altijd "normaal" gebruikt. Zoals vele hier al weten gebruik ik hem om heen en weer naar school te rijden, zo'n 200 km per dag, dus hij wordt wel altijd mooie warm, gn korte afstanden voor deze diesel...

Ik hoor het graag...
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote