View Single Post
Old 17-01-2010, 20:54
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Thumbs up

Ik heb vanmiddag de jaarlijkse oldtimerbeurs "Interclassics & Topmobiel" in het MECC te Maastricht bezocht, ga ik elk jaar heen trouwens, maargoed, daar aangekomen had ik me ook voorgenomen om 'ns te kijken of ik er dit pas uitgebrachte boek over de Golf 1 kon vinden, gezocht en gevonden! Een duitse boekhandel die er met 'n stand op deze oldtimerbeurs was had 'n paar exemplaren in voorraad.

Na eerst een paar minuten er in een inkijkexemplaar te hebben gekeken om te zien of het ook 't geld waard was om te kopen (€ 19,95,-), had ik al snel 'n besluit genomen om me een exemplaar te kopen, want het is het waard!

Er staan veel foto's uit de 70er jaren in (o.a. van 'n prototype made by Giugiaro, en van crash tests met prototypes) wat ik voorheen niet eerder heb gezien.

Het boek begint ergens op het eind van de 30er jaren met 't begin van 't VW concern en dus de introduktie van de KeverT (+ nog wat latere luchtkoelers van de 50er + 60er jaren,en ook de 1e watergekoelde VW, de K70), en eindigt met de ontwikkeling van de opvolger van de Golf 1 ("der Zweier" dus), alles daartussen gaat dus over de Golf 1 (en zijn prototypes), gelukkig maar...!

Jammergenoeg heb ik 'n helaas niet meer functionerende scanner, anders had ik de een of andere bladzijde ingescand en hier geplaatst voor een preview, maar dat gaat dus helaas niet...

Een foto wat er in staat kan ik overigens dankzij het "worldwideweb" wél hier laten zien, het betreft deze foto voor Schloß Wolfsburg (staat er tot mijn verrassing ook in), daarom alleen al is dit boek naar mijn mening "empfehlenswert", de moeite waard dus!

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote