View Single Post
  #6  
Old 23-01-2010, 15:02
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Ik had ooit eens een gesprek met iemand die (redelijk) verdienstelijk motoren e.d. bouwt voor de autocross.
Hij vertelde mij nog een aantal V8 koppen op de plank te hebben liggen om op ABF 16v motoren te bouwen.
De V8 kop schijnt een veel betere doorstroming te hebben dan de orig.ABF kop.

In de originele ABF kop ligt ook de grootste ristrictie van dat blok omdat toendertijd het vermogen van de ABF te dicht bij het vermogen van de VR6 motor kwam.
Daarom hebben ze toen in de kop het 1 en ander geknepen.

Dit is wat ik er van weet/gehoord heb.


Volgende info heb ik op een Duitse site gevonden:

Diese v8 zylinderköpfe werden gerne bei sehr teuren Saugmotoren verwendet. Vw-motorsport baute damals diese zylinderköpfe auf ihre wettbewerbsmotoren.. In der normalen Vw scene ist der Umbau recht unbekannt.. Im bergcup aber häufiger zu sehen..

Am Zylinderkopf müssen einige Wasserkanäle zugeschweißt werden damit er auf den vw Block passt. Dann passt nur die rechte bank auf unsere 16v Motoren.. Vorteil dieser zylinderköpfe ist die verbesserte und steilere kanalform was Flowwerte weit über dem Kr Zylinderkopf zulassen.



Ook van een Duitse site:

Motor:
- 1877 ccm
- Wössner Schmiedekolben
- Verdichtung 12,3:1
- Stahlpleul
- Zylinderkopf Audi V8
- Injectoren 440ccm
- KMS Management System

1,8ltr. 16V 230 PS / 7750 U/min
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote