23-01-2010, 18:41
|
 |
VW Enthousiast
|
|
|
|
Zo, het zit er in! Ging verbazingwekkend soepel eigenlijk.
Toerenteller werkt, klokje werkt en snelheidsmeter die ik nu gebruik is de nieuwe (de 950 dus). De afwijking (gemeten met een GPS navi) is ongeveer 1 kmte weinig (dus 100 op de teller is in het echt 101). Dit is exact dezelfde afwijking als bij mijn andere auto, dus dat komt wel mooi uit.
Of hiermee de 935/950 vraag beantwoord is betwijfel ik...
Ik had 2 redenen om de snelheidsmeters niet om te wisselen:
- zag het niet zitten, de aansluitingen van het printplaatje wijken nogal af (wat misschien helemaal niet uitmaakt)
- de auto is van 86, de tellerbak die ik er uit gehaald heb was van 89. Dat kan dus nooit de originele zijn. Dan vraag ik me ook af of de kmstand wel klopt (de stand klopt ook niet echt met de staat van de auto / motor). De tellerbak die er nu in zit is van 85.
We hebben meteen het vervangen van het handremlampje meegenomen, maar dat heeft niet geholpen. Blijkbaar zit het probleem aan de andere kant (zit er een schakelaar of een contactje bij de handrem?).
De radio gaat er nu wel fatsoenlijk in en klikt helemaal vast. We hebben met erg veel moeite de plastic koker weg kunnen breken. Wat is dat spul hard!
Ziet er wel een stuk strakker uit zo.
Iedereen bedankt voor de hulp, zo kom ik nog eens ergens!