View Single Post
Old 25-01-2010, 23:03
Annie Annie is offline
VW Enthousiast

Default problemcar Annie

Hallo,

na al het een en ander te hebben opgezocht, heb ik hier toch nog een en ander van vraag... Ik heb absoluut geen ervaring met sleutelen aan wagens laat staan dat ik er wat van ken... daarom dus nog vragen :-) (ook benamingen e.d. van verschillende onderdelen kunnen als chinees in de oren klinken :-S)

Ten eerste:

Intererieurverwarming wordt niet warm.
Komt mogelijk door: thermostaat, schuim van de kleppen in kachelhuis, de mod.

Nu ik ben vrij zeker van de thermostaat omdat de temperatuur dus niet constant (bij file veel warmer en meteen zakken bij sneller rijden) is en het pijltje niet recht omhoog komt te staan.
Ook ben ik vrij zeker van het schuim, toch als dit zwart schuim is van zo een 3mm dik aangezien dit uit mijn blazer komt.
Hier is geen haast bij om dit op te lossen want men blazer werkt niet door dat men schakelaar niet meer om wil draaien.

Ten tweede:

Er lekte olie uit de peilstok vanonder, deze had ik net vast gezet (na bijna een jaar mee rond te rijden terwijl die los was) en daarbij heb ik hem onderaan wat los getrokken vrees ik. Nu heb ik hem weer losgemaakt en ppast hij weer netjes op zijn plaats en lijkt het mij niet meer te lekken, maar nu zit er wat speling op de stok enfin veel, in die zin dat ik denk dat ik alles in het geheel er gewoon kan uit halen, kan dit kwaad (wss wel).

Ten derde:

Kachel lekte (denk ik) aangezien het KVS peil gezakt is (ben ik wel niet 100% zeker van). Maar men vloer was an bestuurder zijde en passagier zijde nat. Ik heb dan anti-leak bij het kvs gedaan (noodoplossing). En ik denk dat het hiermee opgelost is (als die al lekte) want KVS is nog steeds op zelfde peil en ook de ramen beginnen niet als een gek aan te dampen (ze dampen wel nog aan, maar het is dan ook een golfke). Maar men vloer blijft nat, bij bestuurder vooral links aan de voeten en aan de flank ter hoogte van motorkap dekselhendel. Passagiers zetel zowat heel de vloer.
Ik had hier iets gelezen van afwater geulen en spleten vrij maken, maar heb geen flauw id waar het over gaat. Dit lijkt me redelijk ernstig aangezien ik schrik heb dat het gaat rotten... hoop dat iemand me wat verder kan helpen...

Merci...

tussen haakjes:Als iempand nog zo een oude caddy heeft waar hij/zij vanaf wil...
Reply With Quote