View Single Post
  #2  
Old 26-01-2010, 00:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Annie
Ten eerste:

Intererieurverwarming wordt niet warm.
Komt mogelijk door: thermostaat, schuim van de kleppen in kachelhuis, de mod.




Quote:
Originally Posted by Annie
Nu ik ben vrij zeker van de thermostaat omdat de temperatuur dus niet constant (bij file veel warmer en meteen zakken bij sneller rijden) is en het pijltje niet recht omhoog komt te staan.


Als de motortemperatuur onder het rijden sterk daalt, en bij stilstaan normaal is, blijft inderdaad je termostaat open staan, en gaat wet water door het hele circuit.

Als de temperatuur van de lucht uit de blower / interieurverwarming alleen lager wordt tijdens het rijden, en bij stilstaan hoger wordt, zou ik het enkel bij de kleppen van je kachelhuis zoeken. Het schuim daarop is dan waarschijnlijk versleten, of opgelost door een lekke kachelradiator. Als de kleppen niet meer volledig sluiten, komt er constant als je rijdt rijwind naar binnen, en met dit weer is die nu eenmaal koud. Heeft je thermostaat verder niks mee te maken.

Quote:
Originally Posted by Annie
Ook ben ik vrij zeker van het schuim, toch als dit zwart schuim is van zo een 3mm dik aangezien dit uit mijn blazer komt.


Klopt, dat is dat schuim. Even het kachelhuis uitbouwen achter de middenconsole, en de kleppen controleren. Het schuim dient de gehele klep te bedekken, ook de gaten die er in zitten. Als je de boel er toch uit hebt liggen zou ik gelijk een nieuwe kachelraiator inbouwen. Die dingen kosten 20 euro, en gaan na z'n 15-20 jaar eigenlijk allemaal kapot. Dan zou je de hele boel wederom uit de auto moeten bouwen.

Quote:
Originally Posted by Annie
Hier is geen haast bij om dit op te lossen want men blazer werkt niet door dat men schakelaar niet meer om wil draaien.


Schakelaar is makkelijk te vervangen, dus dat zou ik eerst testen. Trek het pinnetje dat de kachelstand regelt er uit, en de andere twee schuifjes. Die kun je er gewoon met een beetje kracht uittrekken. Het kachelpaneeltje kun je nu losklikken. Beste gewoon boven er op duwen en naar je toe kiepen. De schakelaar zie je nu zitten.
Trek de stekker uit, en schuif de schakelaar naar boven uit het paneeltje. Even een nieuwe testen, en je weet of het daar aan ligt. Anders misschien de zekeringen eens nakijken.


Quote:
Originally Posted by Annie
Ten tweede:

Er lekte olie uit de peilstok vanonder, deze had ik net vast gezet (na bijna een jaar mee rond te rijden terwijl die los was) en daarbij heb ik hem onderaan wat los getrokken vrees ik. Nu heb ik hem weer losgemaakt en past hij weer netjes op zijn plaats en lijkt het mij niet meer te lekken, maar nu zit er wat speling op de stok enfin veel, in die zin dat ik denk dat ik alles in het geheel er gewoon kan uit halen, kan dit kwaad (wss wel).


Blijft er wel nog een oranje deel op de huls waar de pijlstok in gaat vast zitten? Dat moet namelijk wel. Als dat niet zo is, zit dat deel op het oranje deel van de pijlstok, en is hoogstwaarschijnlijk stuk. Bij de dealer even een nieuwe halen voor 3 euro, en opnieuw vastklikken.

Als de hele huls los zit, kun je die het beste even vastkloppen met een hard-rubberen of houten hamer.


Quote:
Originally Posted by Annie
Ten derde:

Kachel lekte (denk ik) aangezien het KVS peil gezakt is (ben ik wel niet 100% zeker van). Maar men vloer was an bestuurder zijde en passagier zijde nat. Ik heb dan anti-leak bij het kvs gedaan (noodoplossing). En ik denk dat het hiermee opgelost is (als die al lekte) want KVS is nog steeds op zelfde peil en ook de ramen beginnen niet als een gek aan te dampen (ze dampen wel nog aan, maar het is dan ook een golfke). Maar men vloer blijft nat, bij bestuurder vooral links aan de voeten en aan de flank ter hoogte van motorkap dekselhendel. Passagiers zetel zowat heel de vloer.
Ik had hier iets gelezen van afwater geulen en spleten vrij maken, maar heb geen flauw id waar het over gaat. Dit lijkt me redelijk ernstig aangezien ik schrik heb dat het gaat rotten... hoop dat iemand me wat verder kan helpen...



De dus bij het eerste punt genoemde en oh zo beruchte kachelradiator. Die zit in het kachelhuis, achter de middenconsole, boven de tunnel. Een nieuwe kost via Ebay of Marktplaats 20 euro.

Als het bij de bestuurderskant nog steeds nat is, zou ik eens onder de rubber van de voorruit kijken. In de onderste hoekjes wil het daar nog wel eens gaan rotten, vooral aan bestuurderszijde.

Moest dit het nou niet zijn, kun je eens kijken of het rubberen hoesje nog rond het knopje van de deurverklikker zit. Dit schakelaartje zit net onder het scharnier van de deur. Als het rubbertje er af is, het schakelaartje er niet in zit, of het geheel niet goed gemonteerd zit, loopt hier behoorlijk water naar binnen.

Als je die afwateringskanalen nog zoekt....: motorkap openmaken. Tussen de scharnieren van de motorkap zit een zwarte plastic kap (breekbaar) van het linker scherm tot het rechterscherm. De afwateringsgaten zitten links en rechts van die kap, en gaan de binnenschermen in. Daar wil zich door de jaren heen aardig wat vuil en bladeren verzamelen, waardoor de boel verstopt. Even peuteren en doorspoelen, en klaar.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote