26-01-2010, 01:32
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
muchos gracias! Bij deze uitleg zijn er toch al heel wat mysteries uitgeklaard... alleen ook enkele bijgekomen :-), ligt niet aan de uitleg, wel aan men auto kennis :-)
1) peilstok mysterie: Ik mag dus aan die huls is trekken om te kijken of deze er uit komt? Als die er uit komt, gutst er dan niet een hoop olie uit? Aan de huls zit ook een schroef onderaan, maar hier kan deze dus niet mee vast zetten? verder is er op de peilstok zelf (dus niet aan de huls) geen oranje deel te bespeuren, de huls moet ik nog nakijken, maar wacht even af op antwoorden van de nieuwe vragen.
2) afwatering kwestie:
bij mij loopt dit plastic scherm niet over de hele breedte van de wagen, normaal? Dient dit scherm vervangen te worden als er scheuren/gaten in zijn? Die afwateringsgaten ga k morgen eens grondig schoonmaken!!!
3) KVS kwestie:
ik was een bus van 5l kvs gaan kopen voor het geval de mijne moest bijgevuld worden... maar was dus niet nodig... maar nu lijkt de kvs in men auto voor de verste verte op die in de bus: in auto is bruine smurrie precies ook wat dik, die in de bus mooi fluogeel. Mijn KVS lijkt me dus aan vervanging toe.
Is het juist als ik dit op e volgende manier doe:
1) dopje expansie vat open
2) Onderste slang van radiator aan de voorkant van de auto lospeuteren (als ik het goed heb zal daar dan al het kvs uitstromen)
3) tuinslang op expansievat om alles goed uit te spoelen
4) onderste darm er weer op, KVS in expansie vat gieten (als ik niet toe kom met 5liter, mag ik dan bij aanvullen met gewoon water en zal het dan nog voldoende vriesbestendig zijn?)
5)Motor laten draaien met expansievat open, wachten tot deze warm wordt en fan aanslaat (mijn fan sloeg laatste keer na een kwartier nog niet aan, normaal voor een diesel?)
sorry voor de hoop vragen, maar ik zou niet graag dingen fout.
Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval al!
Hugo
|