View Single Post
  #1  
Old 26-01-2010, 17:38
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default Koppakking overleden.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de koppakking overleden is, maar wil het voor de zekerheid nog even checken voordat de boel los ligt. De afgelopen drie dagen lagen er al een paar drupjes olie op de grond.

Vandaag ging ik door de wasstraat en begon de auto te roken, onder de kap, en vreselijk te stinken. Thuis toch maar even nagekeken, en ja ik had vieze witte drap aan mijn vuldopje hangen. Was niet gewoon witte olie van de condens maar echt een dikke mayonaise.

Blokje had de olie ook al via verschillende kanten (kleppendeksel, carterontluchting, pijlstok) naar buiten gewerkt. Met als gevolg olie op het uitlaatspruitstuk, vandaar de rook en lucht. Auto rookt verder niet meer dan normaal (beetje damp bij koud weer) dus ik vermoed dat de pakking tussen koel en olie kanaal kapot is.

Morgen sleep ik de auto naar een kameraad waar we de boel gaan vervangen. Ik heb een haynes boek en twee rechterhanden maar nog nooit een koppakking hoeven vervangen. Heeft iemand verder nog tips voor het vervangen?

Ik heb al een koppakking, olie, oliefilter, nieuwe rekbouten en een nokkenaskeerring aangezien die ook niet meer fris was. Het gaat om een Golf MK2 uit 1990 met een NZ blokje en iets meer dan 330000 op de klok.

Coen
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote