View Single Post
  #12  
Old 28-01-2010, 18:06
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

wellicht kun je je originele as laten slijpen?

door het gedeelte waar de tuimelaar niet draagt af te slijpen, krijg je meer ruimte en kun je de tuimelaar meer opstellen om die ruimte op te heffen.

op deze manier kan je een as drastisch veranderen.
zowel licht hoogte als openings tijd. maar je kunt ook de bovenkant van de nokken weer afslijpen als je bijvoorbeeld geen groter lift hoogte wilt.

belangrijkste van de kop bewerking, is het kanaal zo recht mogelijk te maken dus de bocht rechtermaken.
en zorgen dat de kanaalen trechter vormig zijn bij de inlaat van breed naar smal en bij de uitlaat van smal naar breed.

je kunt ook de klepstelen dunner maken en de geleider inkorten, als extratje kun je dan ook nog het alumininium rondom het stuk geleider weg halen. zodat je in de bocht niet nog een extra vernauwen hebt.

je kunt ook de kanaalen nog egaliseren vaak zitten er giet randen en diepe kuiltjes in,haal dit er uit en werk het kanaal af in zijdelingse richting met een schuurpapier korrel 120.

en gepolijst kanaal is namelijk ook niet goed ( wat wel vaak gedacht word).

je kunt ook nog de compressie vlink opschroeven, door de kop af te vlakken.

kortom genoeg optie's met een kopje..

het grootste voordeel van jouw 1,1 is dat niemand zon motor in zun auto wil hebben dus ze liggen met bosjes bij mensen in de schuur en er is genoeg van..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote