View Single Post
  #6  
Old 02-02-2010, 20:50
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

De wielen 'hangen' niet en ook niet 'als het ware'

Doordat je de wielen aantrekt creeer je een 'vaste' eenheid en worden de verticale krachten door je trommel opgenomen omdat de wielen ertegen geklemd worden, zo wordt de kracht dus overgebracht via het oppervlak waar hij de remtrommel raakt (of achterkant velg-spacer-trommel)

Bouten kunnen haast 0,0 verticale krachten (afschuiving) opnemen, enkel trekkracht...

Dat is het hele idee achter alle boutverbindingen!

Desalniettemin is het altijd 'beter', maar dit is niet per definitie onveilig hoor! In de normale situatie gaat je velg ook los over het naafding heen, en na het aandraaien kan het zomaar zijn dat je velg de naafrand overal op een 0,1mm na raakt, en dus brengt dat niks extra's...

Mocht hij daar wel op leunen, zou je een strakke passing moeten hebben en krijg je je velgen er niet zo makkelijk af
Reply With Quote