04-02-2010, 14:16
|
Forum Regular
|
|
|
|
Mk 3 olie aan bougie - loopt op 3 cylinders
Hallo, Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben sander, 19 jaar oud en rij nu iets meer dan een jaar in een blauwe golf mk III 1.6 LPG. met bijna 270000 op de klok.
Auto had al wat problemen op lpg. Maar wil hem nu eerst goed hebben lopen op benzine.
Probleem is als volgt, liep af en toe op 3 cylinders. Bij de apk hebben ze een bougiekabel en de bougie's vervangen. Liep toen zoals het zou moeten op benzine. ik gok 1000 km later begon hij weer op 3 cylinders te lopen. Nu ging het niet af en toe meer over. Bougiekabels een voor een los getrokken en geconstateerd dat cylinder 2 van links gezien niet meer mee deed. Bougie er uit, en hij zat onder de olie. Even schoon gemaakt maar na 20 sec lopen weer onder de olie.
Compressietest gedaan, en wat bleek. cylinder 2 had meer compressie dan cylinder 1! Al resultaat van olie tussen de zuigerveren?
Toch heeft het motortje geen oliegebruik - athans dat denk ik, aangezien de olie redelijk goed op peil blijft. Wel gebruikt hij wat kvs. (olie word aangevult met koelvloeistof?!) En hij rookt ook niet.
Wat ik zelf denk, de klepseals versleten. Is het niet waard om los te trekken. Dus ander blok op de kop tikken.
Hoe denken jullie hier over?
Gr Sander
Edit:
Er staat ook een raar klein soort steeksleuteltje op het display van de klok. Weet iemand wat dit inhoud?
|