Quote:
Originally Posted by RubenD
Type 17, volgens mij bedoel je chassisnummer of niet?
|
Daar wou ik het in eerste instantie nog niet persé over hebben, maar heb net gekeken op rdw.nl, en volgens die site had deze auto zijn eerste toelating de 30e juni 1976, dus zou het 3e cijfer van z'n chassisnummer een 6 moeten zijn (17
6), als dat het geval is betekent het dat het nog een GTI is van
modeljaar 1976, m.a.w. een échte 76er dus, een van de eerste uit de produktie dus, zijn alleen maar geproduceerd in juni '76!
Vanaf augustus 1976 begon al het 77er modeljaar, daarvan is het derde cijfer een 7 (17
7), die zijn dus al geen "echte" 76ers meer, maar dat maakt die vroege "77ers" in de huidige tijd ook al niet veel minder bijzonder ;-)
Wat de auto in de adv. nog eens betreft, is gewoon jammer dat alleen nog maar 't interieur nog origineel is, maar dat zorgt er wel voor dat die auto in deze toestand *kuch* zo "goedkoop" is (what's in name? bijna 8000,- pleuros !) in volledig originele toestand, en dan ook nog in goede (dus roest en schadevrije) toestand, zou die haast het dubbele waard zijn.
Edit.: en wat nog een detail betreft dat het wellicht een vroege GTI betreft, in de waterbak dat plaatwerk onder de vooruit (in de waterbak dus) was bij latere auto's anders, maar dat geldt voor alle vroege Golfje's, heeft dus niet alleen wat met 'n vroege GTI te maken.