View Single Post
Old 10-02-2010, 08:27
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru

Send a message via MSN to DragonGr Dragon

Rebo: ik heb een jaar geleden met succes een ZF gereviseerd, maar moet zeggen dat er toen wel een lager niet bijzat van de aandrijfas. Deze moest ik slopen om bij de kerringen te komen. ZF heeft ze maar wil ze niet leveren aan particulieren omdat ze het niet verantwoord vindt dat niet bedrijven een stuurhuis reviseren (lees: het levert hen niets op). Die set was toen wel duurder dan de 30 van TRW, maar ik dacht 70-80 ofzo. Wat een prijsstijging.

De TRW staat op stapel om te reviseren, maar daar zit in de set behoorlijk minder bij. De dealer vertelde me dat die set er uitgaat omdat ze vaak weer gaan lekken. Ik heb toen een van de laatsten gekocht.

MrCola: Ik zou eerst eens controleren of de riem nog goed is en op spanning staat. Daarnaast of er voldoende vloeistof is. Meestal lekken de stuurhuizen eerst naar buiten en dan pas inwendig. Als ze inwendig lek zijn, dan heb je weinig profeit ervan en stuurt het zwaarder. Zonder SB rijden gaat heel zwaar, je moet dan ook de vloeistof vooruit duwen en gaat dus zwaarder dan als je een stuurhuis hebt zonder sb.

Allen: Let wel op: reviseer alleen een stuurhuis als je weet wat je doet. Vereist precisie en gaat snel fout.
Reply With Quote