View Single Post
Old 13-02-2010, 15:20
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Hoog gehalte van pot-en-ketel, als je het mij vraagt, zowel van de adverteerder als van veel reacties op het forum.

Marktplaats heet niet voor niets marktplaats, en is m.i. geen showroom. Afdingen en triggeren mag. Tenslotte wil de verkoper (en ook veel verkopers hier op het forum) ook voor het minste geld het grootste publiek bereiken, dus zijn ze wat mij betreft daarmee niets heiliger dan de mensen die proberen er de beste deal van te maken.

En als er dan mensen zijn die minder dan de helft bieden, dan ben je toch niet verplicht om 'm daarvoor te verkopen? Het is denk ik niet voor niets zo dat Marktplaats nou eenmaal anders werkt dan Ebay, en dat het daarom in Nederland veel beter loopt (want inmiddels heeft Ebay MP ook overgenomen, maar veranderen ze niets aan de verkoopregels)?! Als MP zou stellen dat je na een x-aantal dagen je waren verplicht bent te verkopen aan het hoogste bod, zouden er nog niet de helft van de advertenties op staan?! Dus vind ik al dat gedoe over het biedingsgedrag (uitzonderingen daargelaten) eerlijk gezegd een tikkie schijnheilig...

Hoe vaak zie je op forums niet dat er iets voor de hoofdprijs wordt aangeboden door iemand met welgeteld 1 post? Niemand verbiedt de opportunist om te proberen de juiste markt aan te boren in een poging zijn waar tegen het meeste geld weg te zetten?! Net zo min als dat het vervolgens verplicht is die waren te kopen...
Vind wat dat betreft de dagelijkse 'upjes' om maar bovenaan te staan veel vervelender, maar ook dat is een kwestie van het spelletje spelen?

Had het niet verwacht, maar ben ik het tóch nog een keertje eens met Breadfan?!