Moi,
ik ik heb een 5 tal proplemen op een rij, cil 1, cil 2, cil 3, cil 4 en cil 5
het volgende is gebeurt.
De auto starte altijd al niet erg lekker, dus ik dacht ff de gloeiers doen.
De eerste 3 waren nog goed maar toch maar vervangen en meteen ff gemeten.
Maar ze krijgen gewoon ca 12 volt.
De achterste 2 kon ik niet bij komen, dus daar zitten de oude nog in.
de zondag de tank volgegooit en een km of 130 gereden en savonds weer terug.
Maandag avond wou die niet meer starten, aangesleept en toen liep die zo.
De volgende dag wou die het niet meer doen, alleen een beetje pruttelen net of die veels te weinig diesel kreeg, toen viel me het ook op dat er bij de gashendel wat lekkage was.
De lekkage heb ik vandaag gemaakt ( als het goed is

)
De auto wou niet starten, accu leeg gestart, accu weer aan de lader.
net weer geprobeerd, weer niks geen enkel teken van leven.
toen maar vrouwtje in de caddy gestopt, ikke in de audi en slepen maar.
Weer nada noppes.
Weer thuis aan het kijken, viel me wel op dat er aardig wat diesel op het blok ligt bij de verstuivers en pomp.
Verstuiverleidingen losgehaalt, vrouwtje starten, geen diesel natuurlijk....
Ik de hele leidingen er maar vanaf gehaalt ( 3 cilinders ) en ja ja, vrouwtje weer ff starten, komt er maar een klein zeik straaltje uit, me zoon van een paar weken plast verder zeg maar.
Wie heeft er een idee met wat het zou kunnen zijn ?
kan het zijn dat ik het deksel verkeerd geplaatst heb ?
Onder hoeveel druk kan je de pomp zetten ? zonder dat er afdichtingen om me oren vliegen. dit om op lekkages te kunnen testen.
Maakt het uit dat de retour slangen van de verstuivers niet helemaal diesel dicht zijn ?
Wat kan ik allemaal testen zonder speciaal gereedschap ?
Of wordt dit een gevalletje van reviceren ?
Het gaat dus om een 2.0 5 cil td met een km stand van ca 540.000
Link van problemcar waar dit verhaal ook staat
http://www.problemcar.nl/viewtopic....=734297#p734297