View Single Post
Old 24-02-2010, 21:16
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular

Default Carbs op mijn 16v PL bouwen

Hoi,

Ik ben dus carbs op mn 16v PL aan het bouwen.....

Ik kwam het ergens tegen op het net en vind het gaaf om relatief goedkoop zoiets op je motor te kunnen bouwen. Heb nog 2 KR blokken liggen waar ik dit ook op wil bouwen en de PL waar ik mee rijdt is licht getuned (spaghetti, KR nokken, afgedraait vliegwiel) Ga hiermee ook regelmatig naar de Nurburgring in Duitsland dus moet zeker betrouwbaar zijn. (we gaan het zien)

Eigenlijk ga ik er pas vrijdag aan beginnen, heb nu zo n beetje alles verzameld wat ik nodig heb...
Wat ik nu heb:
-Carbs van een Suzuki GSX-R1100 (40mm)
-spruitstuk vd Golf afgeslepen en licht bewerkt voor de flow en de buizen die er omheen vallen
-lagedruk benzinepomp
-benzinedrukregelaar
-silicone slang
-benzinedrukmeter + adapter
-klein spul als slangenklemmen ed

Zo komt ie tegen de cilinderkop aan, de buizen zijn in totaal 105mm gaten vd injectoren worden nog afgesloten.

Golf gaat donderdagavond de garage in en hoop er vrijdagavond weer uit te rijden

Het moet lukken om alles te installeren, alleen het goed afstellen en de juiste naald vinden qua diameter ed gaat wel even tijd kosten denk ik.
Er is veel te vinden over dit soort ombouwen maar iedereen doet het weer net iets anders, Vind het leuk om te knutselen en ga er gewoon aan beginnen en kijk wel wat ik tegenkom.

Zal hier updates toevoegen na vrijdag
Reply With Quote