10-11-2004, 22:25
|
 |
T2 Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Nou ik heb een plaatje gehaald van scofield en die meegestuurd en daar hadden ze genoeg aan.
maar ze vroegen eerst naar de originele vw nummers. dan ga ik er vanuit dat als er nummer wijzigingen zijn geweest dat ze die wel weten.
|
Ah ok, je besteld het dus bij Scofield in GB, die zullen vast wel zo;n fiche hebben ja.
Quote:
ik ga als probeersel belly pans bestellen in Brazilië voor een spijlbus. ze moesten kijken of ze die hadden.
weet ook eigelijk niet of ze ook op een T2a hebben gezetten.
|
Je bedoelt die versteviging onder de laadvloer? Of bedoel je die plaat onder de cabine?
De beschermingsplaat onder de cabine is er altijd geweest (1968-1979), maar
is alleen ingekort bij model 1970.
De platen onder de laadvloer zijn er ook altijd geweest maar alleen als optie (M191) of als de bus een schuifdak had of dubbele schuifdeur uitvoering. De zijplaten zitten altijd gelast. De middelste plaat zit bij de modellen t/m 1973 gelast, vanaf 1974 geschroefd. De geschroefde versie dient dan als bescherming voor de Eberspächer BA6 benzinekachel en uiteraard niet meer als versteviging.
Quote:
maar net zoals de vloer van een brazilië T2a past ook weer in een spijlbus.kijk maar naar Rokus zijn bus daar zit er 1 in.
|
Dat zou kunnen ja. De Braziliaanse bus is geen T2a maar één of ander vaag Latijns Amerikaans baksel. Oud type spijlbus gecombineerd met een T2b. De Duitsers noemen het wel een T2c. Er zullen vast veel onderdelen uitwisselbaar zijn, maar ik zou er niet 100% van uit gaan. Eerst proberen, dan verder zien. Voor zover ik weet is die 'T2c' in de cabine een T2b, en daar achter een spijlbus, dus vandaar dat de vloer past, een T2a vloer past denk ik niet in een spijlbus.
Vincenzo
|