View Single Post
Old 03-03-2010, 17:54
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to ScareMercy
Default Plotseling uitvallen Turbodiesel -> Schuimende diesel?

Hallo,

Ik kwam gisteren stil te staan omdat ik zonder diesel zat (tankmeter stond nog over de helft). Maargoed, mijn oom kwam mij dus ff helpen en bracht mij wat diesel met ongeveer 5% benzine erin. Hiervan 5 liter in de tank gedaan, daarna meteen naar het tankstation om de tank vol te gooien.

Nu bleek dat ik niet meer als 0.2~0.3 liter kon tanken voordat de beveiliging van de pomp erop sprong. Toen ik in de vulhals keek bleek dat de vulhals vol zat met schuim! afijn, na een 20 minuten prutsen zat de tank eindelijk vol

Vanmiddag reed ik de snelweg op, viel mijn vermogen ineens weg. ik moest de auto een beetje hoogtoerig rijden anders viel hij meteen uit.. de 4e en 5e versnelling kon ik dan ook niet gebruiken. ik de eerste afslag genomen, ff stil gestaan, en vanalles geprobeerd. Maar hij viel steeds uit en begon te roken.. was al bang voor mijn koppakking.

Uiteindelijk maar een 10 minuten stilgezet en de ontluchtingsnippel van de dieselfilter ff losgedraaid. Toen kon ik zonder problemen gewoon naar huis rijden

Sindsdien nog 50 kilometer zonder problemen gemaakt. Snap er niets van, hoe kan mijn diesel ineens zo schuimen.. en kan dit de aanleiding zijn voor het uitvallen van de motor? Of zal dit toch iets anders zijn?

Alle retourslangen van de injectoren zijn een maandje geleden vervangen.
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote