View Single Post
Old 11-11-2004, 13:47
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life

Antwoorden:
1. Ja, dat gaat wel passen. Je kunt 5-bakken nemen van elk VW-model (polo,golf,lupo, div. seats 1.0 t/m 1.6), zolang deze maar het kleine model motorblok heeft zoals in de polo. Dus ook die van nieuwere bouwjaren tot nu aan toe.. De overbrengingsverhoudingen moeten natuurlijk wel passend zijn voor jouw 1.0 motor.
2. Hou rekening met het volgende:
- je moet ook de voorste stabilisatorstang verwisselen voor eentje met de uitsparing voor een 5 bak, aangezien de vorm van de bak anders is en de stabilisatorstang tegen de bak kan komen.
- Voor zover ik weet zijn alle polo's vanaf modeljaar 87 (dus vanaf 8-86) al uitgerust met de 5-bak stabi en het juiste pookbakje.. (dat laatste weet ik minder zeker dan het eerste).
3. Neem een bak die past bij het "vermogen" van een 1,0. Dus niet een bak met te lage overbrengingsverhoudingen. (dit kun je mooi bekijken en vergelijken op http://getriebe.ti-lo.de)
4. In Amsterdam en omgeving ben ik helaas niet bekend, als hoge-noorderling
5. Er zal ongetwijfeld iemand zijn die je daar mee kan helpen. Stel dezelfde vraag eens op het Polo 86(C) Register Forum , daar zitten veel meer polo-fanaten..

In 1987 waren de motorkeuzes wel anders trouwens:
1.0 HZ motor met 33kW/45PK (deze zal jij waarschijnlijk hebben)
1.3 MH motor met 40kW/55PK
1.3 GK motor met 55kW/75PK

Succes..
1988 Polo G40
Reply With Quote