04-03-2010, 19:11
|
 |
VW Enthousiast
|
|
|
|
Ander moterblok:Diesel of toch Gas?
Hey!
Beste mensen... Ik rij nu al een tijdje in mijn jetta mk1. het is een 1.5 3traps automaat. Verbruikt 1 op 8 (wat volgens mij al niet normaal is) heet 130.000 gelopen en loopt over het algemeen vrij probleemloos.
Nu ben ik aan het kijken voor autogas erin te laten bouwen. dit zou ongeveer 1000 euro moeten kosten. Het probleem is dan dat hij nog niet echt goedkoop rijd, en ik nog is 20% vermogen verlies.
Nu dacht ik dat een (turbo)diesel blokje weleens alles kan oplossen. Over het algemeen rijden die blokjes minstens 1 op 15 met een autotje van 850 kg. Heeft iemand ervaring met een dergelijk blok erin leggen. We hebben thuis al het benodigde om alles te doen (+schoonvader met een brug etc)
Maar ik zou eigenlijk nieteens weten wat erin past. Ik wil dan namelijk ook gelijk de versnellingsbak over willen zetten. het liefst een 5 bak ipv de automaat. van welke jaren past het blok er eigenlijk in? in de prijsklasse van ongeveer 1000 euro. Het liefst een turbo dieseltje van een wat nieuwer jaar. Maar het moet natuurlijk ook weer niet een pens met werk zijn dat ik het hele frame aan moet passen. Een motersteuntje zetten kan natuurlijk iedereen. dus dat is geen probleem.
Ervaringen? tips?
Gr Richard