Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Motorsteunen zou voor mij toch ook het grootste probleem zijn... Hetgeen wat volgt is dan kinderspel...
Wat dat betreft doe ik liever een motorombouw in een mk2.
|
Dit leek me dus ook het moeilijkste..
@Pewi Vwteam
Het huiswerk goed doen, dat is ook de bedoeling waarom dat ik dit topic heb gestart.
Ben al lange tijd aan het opzoeken waar ik overal rekening mee moest houden.
In September studeer ik normaal gezien af en dan wou ik mij een golfje aanschaffen. De reden waarom nu niet? Ik vermoed dat ik mij dan te fel ga laten afleiden van school. Hierdoor heb ik nu ook de tijd om alles rustig op te zoeken wat er juist nodig is hiervoor.
Wat is juist de bedoeling:
In eerste instantie een Golf 1 aanschaffen en deze weer vertoonbaar maken met voorlopig behoud van de originele motor. (zorgen voor een harde basis dus)
Dan indien de geldboom het toelaat:
Aanschaf van een 20vt, ben er echter nog niet uit welk type het beste is voor te gebruiken. De meeste mensen hier op het forum gebruiken een AGU.
Dan zorgen voor de inbouw van de 20vt in de golf.
En dan eventueel meer vermogen uit de 20vt proberen te krijgen.
Mijn ervaringen in de autosector zijn vrij beperkt, maar ik denk dat het normaal toch wel haalbaar moet zijn. Het is vooral de bedoeling om veel bij te kunnen leren en veel plezier te hebben aan het bouwen, als het dan eerst een paar keer mis moet gaan dan is het zo maar
Als ik de tekst hierboven herlees lijkt het allemaal zeer makkelijk maar ik ben mij zeker bewust dat dit niet het geval is.
De dingen die ik me momenteel nog afvraag:
-Probleem met de motorsteunen voor de 20vt, dit zou te doen zijn door een motorsteun van een Golf4 op de kokerbalk aan distributiezijde te plaatsen bij een 1100cc? Iemand enig idee hoe men ten werk moet gaan bij een 1500cc of andere modellen?
-De bak keuze, ik dacht voor een 02A te gaan omdat deze meer vermogen kon overdragen naar de wielen dan andere.. Ik hou dan in mijn achter hoofd dat er meer vermogen uit de 20vt gehaald gaat worden op termijn. Is dit een goede bakkeuze? Of raad iemand mij iets anders aan?
-Aandrijfassen, welke kunnen gebruikt worden in combinatie met deze bak?
-Remmerij, deze moet uiteraard aangepast worden, zijn hier kant en klare sets voor te koop? Veronderstel dat de achteras van de Golf ook vervangen zal moeten worden?
Vele vragen, hopelijk kunnen sommige mensen me hier mee helpen
Misschien dat er nog meerdere mensen hier op het forum bezig zijn met zo een ombouw en deze tips ook zouden kunnen gebruiken.
@Ron mk1
Bedankt voor het aanbod maar ben nu nog niet direct opzoek wegens dat ik het eigenlijke project pas in September zou willen starten.