Volgens mij waren er toendertijd met het invoeren vanuit Duitsland erg veel ''keurmeesters'' kleurenblind!
Hoe dat met de Nederlandse exemplaren is gegaan destijds is mij ook niet bekend?!
En als het wél een echte GTI Edition one is,en hij staat niet als zodanig op kenteken,kun je evt bij PON een typegoedkeuring aanvragen(aan de hand van je chassisnummer),die sturen ze je dan op en kun je dan tezamen met een kopie kentekenbewijs opsturen naar de RDW,en je krijgt dan een kentekenbewijs terug waar hij wel als Edition op staat
Tenminste zo is het destijds aan mij uitgelegd door een medewerker van de RDW,.of dit ook daadwerkelijk zo snel zou gaan weet ik echter niet,ik zou mij er niet zo heel druk om maken,een échte Edition one is door een kenner iig te herkennen aan oa het kleurnummer (grijs,zwart,en aubergine metallic),blauwe vloerbedekking,recaro of edition interieur,blauwe hoedenplank,zwarte hemel,edition one logo's in de zijschermen,lederen pooknop en zak,(niet allemaal) electrische ramen,bbs rm velgen,spatbordverbreders,vanaf 1990 met dikke bumpers,etc etc
Succes