View Single Post
Old 17-03-2010, 11:13
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic

1.8jes met 90 pk rijden wel leuk, maar zeker niet spectaculair, ik heb zelf een 86'er GL met een GX blok (k- jectronic injectie), had er niet aan moeten denken een 1.3tje met pierburg en 4 bak te rijden. Die dingen zitten in 17 seconden op de 100 ofzo.

Verschil tussen een normale 1.8 een n GTI is redelijk, remschijven achter, andere tellerunit, stabi's idd, andere homokineten, (100mm ipv 90 mm, interieurtje natuurlijk, en nog wat van die dingen. Het leuke van een GTI is dat je echt n stukje historie rijdt. Nadeel is dat ze vaak afgetrapt zijn. Maar je weet het nooit, ik heb mijn golf gekocht van een vrachtwagenchauffeur uit skagen, rustige aardige vent, en 2 maanden later vloog mn homokineet in zeer spectaculaire wijze in puin op de ring weg. Maar met n golf 2 is dat ook binnen 1 middagje weer opgelost.

Als het ff kan zou ik er eentje nemen met injectie, mijn blok heeft 256k gelopen, en geeft geen krimp. Alleen mn carrosserie is niet netjes, maja, de mijne kostte ook maar 400 piek.

Ik zou idd voor n pre 86 1.8 gaan, dat is een leuke basis om het te leren. En je kan er altijd nog een GTI blok in lepelen zonder al te veel gezeur bij het RDW.

succes!