View Single Post
  #39  
Old 23-03-2010, 23:16
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Quote:
Originally Posted by Renegade
Als je de carb voor de turbo zet krijg je toch alleen maar meer problemen ? De motor loopt sowiso of onderin te arm of te rijk.

Het beste lijkt me dan onderin te rijk zodat als de turbo opspoelt er genoeg benzine in de motor komt.

Volgende probleem is dat je benzine door je turbo gaat persen, kan deze dat aan ?

En het laatste probleem, de turbo draait (dacht ik) toch niet constant hetzelfde toerental ? Dan moet je de carb dus afstellen op een bepaalde piek in het toerental van de turbo (moment waar de meeste lucht naar binnen gezogen word). Buiten dit "piekmoment" loopt de motor dus altijd te rijk.

Even mijn "leek" zijnde point of view


ik denk dat je het wel kan afstellen dat hij over het hele toerengebied en goed mengsel krijgt, een motor zonder turbo zuigt op lage toeren ook niet zoveel lucht door de carb al op hoge toeren en des te meer lucht erdoor gezogen word des te meer benzine er door de carb naar binnen komt en de benzine zorgt meteen voor een koelend effect
ik heb het wel eens gezien bij iemand die op een heele oude morris mini een dubbele weber voor en compressor had zitten en die reed perfect
Reply With Quote