
24-03-2010, 09:41
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
|
|
Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
als ik het zou doen en het moet goed,dan zal ik het zo doen.
maak het gedeelte wat je om gaat rollen en het deel waar je randje komt te zitten goed schoon.
ontdoe het van kit en coating ( blank metaal).
rol hem dan netjes om. niet helemaal tot het eind rollen dat het metaal op metaal is, maar hou een 3mm ruimte over.
spuit of smeer of giet vervolgens het kaal gehaalde deel in de grondverf,daarna in de lak.
als je dit gedaan hebt spuit je de naad helemaal vol met kit.
zo blijft er geen vuil en vocht achter zitten.
-waarom kaal halen voor het omrollen.
verf/coating etc barst gegarandeerd, en op gebarst verf of op een vervuilde ondergrond kun je geen mooi nieuwe lucht en vocht dichte laag aanbrengen.
-waarom eerst gronden en lakken en dan kitten
kit is altijd poreus en is niet stijf, na verloop van tijd scheurt de kit of laad de kit los.
vervolgens komt er zuurstof langs en dan gaat je metaal roesten.
dus eerst gronden en lakken voor een zuurstof dichte laag, en dan als extra bescherming een kit laagje aanbrengen.
rollen of kloppen, is net hoe handig je bent.
ik heb ooit is een roller gebruikt van iemand,opzich werkte dit prima.
maar met een hamer en tas ging het veel sneller,en het metaal blijft er veel stabiler en steviger van.
met de roller oefen je vors druk uit op het hele spatbord, en met de hamer en tas beperk je de druk alleen op de plek waar de hamer komt, plus dat aan de andere kant de tas zit,zodat je het overige metaal niet oprekt.
als je een doek tussen de tas en je spatbord legt kun je ook prima op een bestaande onbeschadigde lak steunen.
|
Heyyy hier zie ik wel wat in.
Dat is nou precies de informatie die ik wilde
Ik denk alleen dat het omkloppen mij niet goed af gaat maar daar moet ik dan maar even wat op verzinnen.
|