View Single Post
  #12  
Old 26-03-2010, 21:18
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by TurboRocco
Allemaal leuke info, maar wat kan ik nu in mijn situatie het beste doen om de turbodruk te verhogen/regelbaar te maken.

Setup:
1.8 benzine motor met Garret turbo van 16td.

Heeft een blow off wel zin bij een benzine motor?


Met de bleedvalve kun je de druk van de Garret regelen tussen de 0,6 a 1,5 bar.

Een blow off /dumpvalve heeft zeer zeker zin .
Door de gecoprimeerde druk in de inlaat af te blazen houdt de turbo een hogere snelheid waardoor deze bij het gasgeven weer sneller oppakt.
Wel is het aan te raden om de dumpalve zo dicht mogelijk voor de gasklep te plaatsen zodat er zo min mogelijk stilstaande lucht in het inlaattraject komt te staan.
Reply With Quote