ga de turbo gewoon eerst inbouwen en kijk dan wat hij doet.
je kunt met de originele stelschroef de wastgate klep al bijstellen.
elke wastgate turbo heeft een actuator.
je gaat nu heel zwaar denken en dingen zoeken die misschien wel helemaal nooit nodig zijn.
die turbo draaid standaard ook al 0.8 bar.
wellicht is dit voor jouw motor voldoende.
mocht dit niet voldoende zijn stel je je wastgate bij, mocht dit nog niet voldoende zijn plaats je een bleedvalve.
maar ik weet niet hoe de rest van de setup is, maar 0,8 bar is een prima druk om mee te beginnen, je kunt wel direct beginnen bij 1.2a1.3 bar maar wellicht legt bij een keer gas geven de kop van je zuiger al in de carter pan, omdat die weg gesmolten is van het pingelen.
een blow off bij een benzine heeft wel nut, een benzine motor heeft namelijk een gasklep om de motor te smoren, als de turbo lucht staat te persen,en je blokkeert in eens als de turbo vol staat te draaien de stroming richting je cilinders,dan ontstaan er piekdrukken wat niet goed voor je turbo is.en door de in eens stil staande lucht remt de turbo snel af. om dit tegen tegaan kun je een blowoff plaatsen zodat die piek druk weg kan,en plus dat door het wegblazen de lucht blijft stromen, geef je kort daarna weer gas dan spoelt de turbo sneller op,omdat de lucht nog in beweging is.