View Single Post
  #19  
Old 28-03-2010, 14:32
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Of er boost bij staat weet ik zo niet, maar er loopt een leiding van het aluminium turbogedeelte (Inlaatlucht-zijde)naar een pot die de wastgate aan de uitlaatzijde bediend. Deze pot heeft geen stelschroef en dus zal je een bleedvalve moeten monteren.
Zonder bleedvalve begint de klep van de wastgate, bij ong 0,6 bar turbodruk, de uitlaatgassen meer en meer bij de uitlaatrotor weg te houden, de rotor wordt vanaf die druk dan minder op toeren geblazen. Een bleedvalve blaast lucht af en zorgt er dus voor dat de wastegate feitelijk "voor de gek" gehouden wordt en de uitlaatgassen blijven dus langer optimaal de rotor stuwen.
Maar ik weet niet hoever je bent met je project, maar ik zou eerst maar eens zien wat de turbo zonder bleedvalve doet met je motor. 0,6 bar is op benzinemotor al heftig genoeg om mee te beginnen.
Bij extreme turbodrukken moet je toch compressieverhouding fiks verlagen, oliegekoelde zuigers hebben etc...
I.i.g. Succes.
Reply With Quote