heb je al gedacht om je huidige te gebruiken?
ik was ook lange tijd opzoek naar speciale stangen voor mijn diesel motor.
ik heb gezocht en gedaan, en kwam bij crower uit als beste en goedkoopste.
opvolger zou zijn stangen van carrilo
ik heb vervolgens contact gezocht met een tuner die crower levert ( dit geval hurricane racing).
en die adviseerde mij gewoon de originele stangen te gebruiken.
gemaks halve vertrouwde ik op hun kennis en gebruik nu de originele stangen.
heb daarna nog 3 andere tuners gesproken en die gaven ook al aan dat de ori stangen van vw erg robuust zijn.
sowieso wisten de tuners mij te vertellen dat ze zeker net zo sterk waren als de grote partij handel stangen, uit china.
die je vaak tegen komt voor een euro prijs van rond de 3 a 400,-
vaak zijn de drijfstangen het zwakst bij hogere toerentallen.
de kap breekt/bouten breken/of het midden stuk breekt,puur door uitrekken bij hoge toerentallen.
maar een drijfstang krom drukken door een extreme compressie gebeurt niet snel,volgens hun.
ik heb nu diversen keren gereden en de stangen zijn nog heel.
rijd met 1.7 bar turbo druk en een standaard compressie van 20,5:1
uiteraard ga ik geen grote verhalen ophangen want het risico blijft ook bij mij in me achterhoofd hangen.
ik weet jouw specs etc niet.
maar wilde je dit evengoed even vertellen.
het scheelt soms een hoop kopzorgen en geld om te zoeken naar passende stangen.
een paar leuke voorbeelden.
kijk is bij van vugt tuning op de website.
ckeck wat voor vermogen daar rond huizen en of ze wel of geen andere drijfstangen hebben als origineel.
de 540 nm diesel heeft ook gewoon ori stangen.
kijk is in de trekker trek wereld.
h profiel drijfstangen daar rijd niemand mee( is niet te krijgen en anders echt onbetaalbaar)
toch dikke 6 liter blokken op 5 bar turbo druk met originele stangen.
ook het shotpeen verhaal gaat niet echt op bij krom drukken van stangen,ik heb daarnaar geinformeerd, en mij word door dat bedrijf zelf gezegt dat de stangen er niet veel sterker door zouden worden, shotpeenen heeft ook alleen maar weer effect op het tegen gaan van scheur vorming bij uitrekken ( hoge toeren dus).