View Single Post
  #3  
Old 07-04-2010, 20:30
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Als er niet aan je dieselpomp is "gesleuteld" dan mag hij normaal gezien niet roken.
Indien er aan de verrijkingsschroef is gedraaid is het wel mogelijk dat hij rookt.

Om een oplossingen voor je probleem te vinden zou ik het probleem eerst even beter beschrijven, zoals bijvoobeeld:
- Hoe groot zijn de toerental schommelingen, zijn de schommelingen regelmatig?!
- De kleur van de rook?
- Rookt hij in alle toerentallen gebieden en ook bij gewoon stationaire draaien of enkel bij volgas rijden...

Zodoende kunnen we mss tot een oplossing komen. Ik kan je wel al zeggen dat ik iets gelijkaardig aan de hand heb gehad.
Vele mensen naar laten kijken, waaronder de dieselspecialist bij mij op school, iedereen beweerde dat ik een kapotte dieselpomp had.

Later bleek dat de krukasbout die de poulies en het krukastandwiel van de distributie moet vasthouden los stond. Vervolgens is deze verder losgetrild en het blokje naar de soep.

De symptomen leken erg op een defecte dieselpomp: onregelmatig draaien en blauwe, stinkende rook.

Dus dat kan je ook alvast even controleren, het is namelijk een kwaal bij deze blokjes.

Succes ermee!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote