
08-04-2010, 00:30
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Apr 2010
Posts: 8
|
|
Nou er is een ander blok in gekomen door de vorige eigenaar.
Dus er is wel aan "gesleuteld"  .
De kleur van de rook is zwart en met stationair lopen is het erg en bij volgas een rookwolk maar niet altijd.
Schommelingen zijn heel onregelmatig eerst loopt tijdje goed en dan zakt heel ff weg echt heel kort en dan weer goed.Hij stinkt ook erg ook al is het een diesel.
Maar wat je zegt over die bout ik hoor wel een soort schurend geluid daar in de buurt en de poulies lopen niet echt geballanseerd.Maar dit heeft verder niks met het roken te maken tog?of wel..?Hoop dat dit wat gedetaileerder voor je is beschreven.Ik kijk i.i.g. wel die bout ff na.
Bedankt alvast  .
Quote:
Originally Posted by thomashouben
Als er niet aan je dieselpomp is "gesleuteld" dan mag hij normaal gezien niet roken.
Indien er aan de verrijkingsschroef is gedraaid is het wel mogelijk dat hij rookt.
Om een oplossingen voor je probleem te vinden zou ik het probleem eerst even beter beschrijven, zoals bijvoobeeld:
- Hoe groot zijn de toerental schommelingen, zijn de schommelingen regelmatig?!
- De kleur van de rook?
- Rookt hij in alle toerentallen gebieden en ook bij gewoon stationaire draaien of enkel bij volgas rijden...
Zodoende kunnen we mss tot een oplossing komen. Ik kan je wel al zeggen dat ik iets gelijkaardig aan de hand heb gehad.
Vele mensen naar laten kijken, waaronder de dieselspecialist bij mij op school, iedereen beweerde dat ik een kapotte dieselpomp had.
Later bleek dat de krukasbout die de poulies en het krukastandwiel van de distributie moet vasthouden los stond. Vervolgens is deze verder losgetrild en het blokje naar de soep.
De symptomen leken erg op een defecte dieselpomp: onregelmatig draaien en blauwe, stinkende rook.
Dus dat kan je ook alvast even controleren, het is namelijk een kwaal bij deze blokjes.
Succes ermee!
|
|