View Single Post
  #39  
Old 08-04-2010, 00:31
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Die rvs spruitstukken worden vaak de eerste keer roodgloeiend.....vraag me niet waarom, maar dat is bij ons ook meestal zo.
Als je de motor laat afkoelen en het daarna nogmaals probeert lukt het niet meer.

6 graden bij 1700 toeren kan nooit goed zijn, dat is veel te laat.
Ik gok dat de motor bij 1700 toeren iets van 20-25 graden voorontsteking moet hebben.
Probeer de motor als eerste mooi stationair te laten lopen en stel dan de ontsteking af.
Maak je niet druk als je de motor niet binnen 10 seconden lager stationair krijgt, zo'n vaart loopt dat niet bij een aangezogen motor die onbelast draait.
Draai voor het starten de ontsteking een stukje tegen de klok in zodat ie in ieder geval vroeger staat en draai de stationair stelschroef een flink eind in.
Als je hem daarmee nog niet lager stationair krijgt probeer dan de CO stelschroef te verdraaien ( op de spinnenkop).
Indraaien is rijker, uitdraaien armer ( tegen klok in).
Als de motor te rijk of te arm staat kan het toerental ook raar gaan doen.
Succes.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote