22-04-2010, 17:07
|
 |
VW Addict
|
|
|
|
Het ging als volgt: Widek, een goede kennis van mij laat mij vol trots zijn nieuwe aanwinst zien en zegt erbij dat dat de cabrio ooit van Uli Hoeness, vroeger voetballer en tegenwoordig trainer, is geweest. Een voetballer uit Duitsland die bij FC Groningen heeft gespeeld zou hem hebben meegenomen naar Nederland en hier later hebben ingeruild op een BMW. Ik vind het een leuk verhaal maar geloof het maar half en omdat ik handiger met internet ben dan Widek krijg ik van hem het chassisnummer om de herkomst te checken. En de uitkomst staat hierboven. Het is dus een World Cup Cabrio. Ik heb Widek en Bernd Finger met elkaar in contact gebracht en verder gaat mijn bemoeienis niet.
Als het mijn auto was zou ik hem proberen te verkopen aan een voetbalgekke Duitser en dan voor hetzelfde geld een gerestaureerde kopen. Persoonlijk ben ik er nog steeds niet overheen dat "unsere Mannschaft" ten koste Oranje damals Fussballwelltmeister is geworden.
Eén van de 25 World Cup Cabrio's is in '74 meteen doorverkocht omdat de voetballer en niks aan vond en is toen gekocht door de vader van de man die hem nu nog steeds in zijn bezit heeft. filmpje