Thread: 1600td vragen
View Single Post
  #3  
Old 25-04-2010, 15:04
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Steven28
Had graag wat meer vermogen gehad.
Na het lezen van enkele topics over boostpin/governor blijft ik toch nog met enkele vragen zitten:

Wat doet de min/max throttle limit screw en idle screw die aangeduid zijn op volgende tekening?
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24497.0

Bedoeling is ook om onderin al een snelle respons te hebben, voor welke setup kan ik dan best kiezen?


Even een woordje uitleg:

MAX Fuel screw:
Hiermee regel je de hoeveelheidbrandstof die er wordt ingespoten.
Indraaien voor meer trekkracht.

min/max throttle limit screw:
Met deze twee kan je de positie van de gashendel bepalen.
Min kan je het stationaire regelen en de Max dus hoever je gashendel kan doorgetrokken worden. Dit is wel ook nog afhankelijk van je gaskabel. Als deze namelijk te kort of te lang is afgesteld begrijp je natuurlijk wel dat het verdraaien van deze schroefjes weinig zin heeft.

Idle adjust:
Nog een manier om je stationaire toerental te regelen.
Als je de MAX fuel screw gaat indraaien zal je merken dat je stationaire ook sterk zal stijgen.
Het stationaire kan je dus op deze manier terugdraaien.

Voor meer trekvermogen & dus meer rijplezier:
De max fuel screw zover indraaien dat je het stionaire niet meer lager krijgt met de idle adjust.
Vervolgens even bekijken als hij niet te fel rookt.

Wel opgelet, dit is een extreme manier, de betrouwbaarheid zal dus achteruit gaan. Kheb echter meer als een jaar zo rondgereden met daarbij nog eens de turbo op max. Je moet ook weten met welk blokje dit kan doen. Als je blok al in slechte staat verkeerd moet je dit uiteraard niet gaan toepassen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote