View Single Post
  #15  
Old 29-04-2010, 10:20
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje
Leg uit dat kleppen stellen, lijkt me wel een belangrijk ding om te doen. Ik ben nog maar een lek want heb het Golfje net.
Dus rubber voor 1.1 is er waarschijnlijk niet, gewoon kurk doen dus?


Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand..

- Klepdeksel verwijderen
- Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat.
- Cilinder 1 afstellen
- Verstellen door inbus te draaien
- Meten tussen tuimelaar en klep
- 3 tuimelen 2 stellen
- 2 tuimelen 3 stellen
- 1 tuimelen 4 stellen
- Nieuwe klepdekselpakking monteren.

Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm

Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote