
29-04-2010, 18:46
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Dec 2009
Posts: 36
|
|
Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand..
- Klepdeksel verwijderen
- Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat.
- Cilinder 1 afstellen
- Verstellen door inbus te draaien
- Meten tussen tuimelaar en klep
- 3 tuimelen 2 stellen
- 2 tuimelen 3 stellen
- 1 tuimelen 4 stellen
- Nieuwe klepdekselpakking monteren.
Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm
Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm
|
Is dat ook de methode voor de 1.5? Volgens mij kwam ik ergens in een garage handboek tegen (niet verder naar gekeken) dat het met stelplaatjes ging ipv met een stelschroef die (met inbus) moest worden versteld. Kan dit kloppen?
|