Thread: turbo
View Single Post
  #5  
Old 30-04-2010, 11:51
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Je kan ook een vnt turbo erop zetten, maar dan moet je hem ombouwen naar druk bediening. De VNT 15 en 17 zijn kleiner dan de Garrett T3 of KKK K24 van een 1600TD.

Frank (mk2driver) heeft op zijn race golf mk2 TD een VNT turbo


hij heeft de mijne ook gezien hij was een keer bij mij in de schuur.

de turbo is idd een stuk kleiner, doorlaatjes van 30mm etc.
maar je staat versteld van de prestatie's 1.7 bar bij 1700 toeren
opspoelen begint bij stationair.

ik kan je wel een foto toesturen hoe ik mijn systeem heb.
ik denk dat mijn oplossing voor de vnt redelijk nieuw is.
de meeste filmpjes en foto's die ik zie zijn of direct via een stangen stelsel aan de gashendel, en de andere heeft het met een actuator en een gaskabel als begrensing ( dit was ook eerst mijn bedoeling).

maar bij nader inzien heb ik het gemaakt met een veer.

zo heb ik van 1700 toeren tot 5000 1,7 bar en ruimschoots flow.

ik heb nu zelfs een special systeem inmijn slangen gemaakt, omdat de turbo bij 1200 toeren gewoon stond te surge'en
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote