View Single Post
  #71  
Old 07-05-2010, 07:01
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Allereerst even dit, we hebben dit gemonteerd onder een T2a uit 1967, maar de werkzaamhaden voor onder
een spijlbus zijn hetzelfde.. de bevestiging (orgineel) van de ankerplaat aan de spindle is bij spijl en pano gelijk.

Wat we van de Porsche 944 onderdelen gebruiken is het volgende;
-wielnaven met steek 5x130
-zweefzadel (één remzuiger) remklauwen, kompleet met beugel
-geventileerde schijven met een diameter van 282mm en 20,5mm dik

Deze onderdelen komen allemaal van een Porsche 944 type1 (ook wel NA genoemd) af uit de bouwjaren '83 t/m '85

Het verdient wel aanbeveling om de klauwen te reviseren en de schijven en blokken te vervangen door nieuw.
En hou er dus rekening mee dat je Porsche wielen met steek 5x130 nodig hebt !!



Goed, ik heb nu wat remklauwadapterbeugels in de maak die het gebruik van een andere remklauw
(maar wel gebruikmakend van de 944 naven en 280mm schijven) mogelijk maken.

Het grootste nadeel van de zweefzadel 944 klauwen zijn de dure remblokken, revesie en montageset.
Voorts hebben de remklauwen slechts een 48mm remzuiger.

De remklauwen die ik nu ga gebruiken hebben een 54mm remzuiger, remblokken kosten 1/3 van de prijs
van de 944 blokken en die remblokken hebben ook nog eens een groter contactvlak met de schijf dan
de 944 blokken. Als klap op de vuurpijl kosten ze gebruikt ook nog eens een schijntje, is het een zeer
recente remklauw en zijn ze vrij makkelijk verkrijgbaar. Ook een revisiesetje voor die klauwen kost bijna
niks en is het ook nog eens een orginele VW remklauw.

Het eerste setje gaat zeer binnenkort gemonteerd worden onder een spijlbus.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote