View Single Post
Old 07-05-2010, 12:39
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee

Default Advies gevraagt project MK3 Cabrio

Beste medevw liefhebbers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mk3 cabrio uit 1995. Dit is een rolling stones uitvoering met de kleur aquablauw pareleffect.
Nu heb ik al jaren in gedachten een project te maken van mijn lievelingsmerk en type VW Golf en heb besloten om dat nu eindelijk met deze heerlijke auto te gaan doen aangezien ik het heerlijk vind om met me haren in de wind te rijden:P

Plannen die ik heb: Exterieur volledig opnieuw opbouwen, cleanen en spuiten
Motorisch volledig opnieuw opbouwen en met het vermogen wil ik er rond de 250-300 pk uithalen (meer is nog geen probleem).

Nu is mijn vraag: Om dit vermogen te halen, wat voor blok kan ik het beste als basis gebruiken? Wat ik bijna zeker weet is dat ik gebruik van een turbo wil maken. Ik zat ook te denken aan een g-lader (g60 blok) maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ben van plan om een donorauto aan te schaffen en alles om te gooien naar de cabrio.

Mijn opties: 2.0 16v ABF blok (Hier turbo op bouwen), 1.8 20vt turbo, vr6 blok om hier uiteindelijk een turbo op te plaatsen of een g60 blok.

Andere suggesties/ideeen zijn altijd welkom!

Waar gaat het meeste geld in zitten en waar haal je het meest rendabele vermogen mee uit?

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren zodat ik snel een start kan maken!

Mvg Jeroen
Reply With Quote