View Single Post
  #36  
Old 30-11-2004, 15:55
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
denk jij! 2332cc dude!

zozo ... ja,je kan natuurlijk niet meer achterblijven nou hé !!


Quote:
Originally Posted by Split52
waarom gaat dat goedkomen?
omdat het gebeuren niet heet gaat worden door remmen bedoel je?

ja,je gaat die ouwe 52'tiger van je toch geen "pijn" meer doen door die bus
ineens wegligging en remmen te geven,of wel soms ??


Quote:
Originally Posted by Split52
Is die remklauw bevestiging van een 944 hetzelfde als bijvoorbeeld die 993/996 spul...
kan me herinneren van die losse klauwen bij jou op zolder dat die bouten op de bovenkant zitten ipv zijkant zoals bij t2's/t3's

Nee,944 & 964 hebben (net als een oude 911 en T2 & T3's) axiale bevestiging.
Pas bij de 993,986 (Boxster) & 996 (en nu dus de 997) zijn ze overgegaan op radiale bevestiging,
omdat de klauwen (het zijn "maar" gewoon Brembo's) ook voor andere merken gemaakt worden,
en zo kan ieder merk z'n eigen schijfdiameters toepassen.

Leuk foto'tje;


van links naar rechts,Porsche 944 S2 (axiaal),996 Carrera2 (radiaal,zit nu onder de westy)en 993
turbo (ook radiaal,gaat onder de pano)

Nog eentje;


de rode is een 996 turbo achterklauw (zit nu voor op User-x z'n type3)en de gele is een 6-zuiger 996 GT2 klauw.
(deze was helaas te groot om in een 17" wiel te monteren,dus die heb ik weer verkocht ... ze zitten
nu onder een Ultima kitcar,met een 685pk sterke BMW V12 )


Quote:
Originally Posted by Split52
of zit je altijd met die adapters zoals MCGyver gebakken heeft voor jouw westy?

Ja,eigenlijk wel,maar die "adapters" zijn eigenlijk niets meer dan wat hoeklijn, wat even
zuiver haaks is gevlakt,en daar zijn de gaten voor de bevestiging aan het T2b fusseestuk ingeboord,
en er is schroefdraad in getapt om de 996 klauwen te monteren.

Reply With Quote