View Single Post
Old 15-05-2010, 14:55
Steve@leiden's Avatar
Steve@leiden Steve@leiden is offline
VW Enthousiast

Klein vervolgje:

Op dit moment rijden we een Mazda 3 uit 2004 en een toyota supra TT uit 1993.
De supra staat op dit moment bij de spuiter en vandaar dat wij op zoek gingen naar een auto voor erbij.
Omdat ik toch al gek was van de VW golf 1 hebben we besloten om maar gelijk te gaan kijken voor een golf 1 i.p.v. een oud/goedkoop autotje om die later weer te verkopen.
In het achterhooft houden dat ik een golf 1 wou om later echt goed aan te pakken.

(gelukkig hebben we ondertussen een huis gekocht met garage, de garage is in eerste instantie voor de supra maar in loop van tijd hoop ik ook ruimte gemaakt te hebben voor de golf,zodat we daar op ons gemakje aan kunnen sleutelen).

De auto heeft APK tot september 2011 en wil hem dan denk ik daarna uit elkaar gaan halen om hem op te knappen (als hij glansrijk door de APK komt doen we er eerst een verse APK op )

De auto is al eens opgeknapt (volgens mij in 2004 of 2005) ,maar helaas is dit niet op alle plekjes even goed gedaan.
Er zijn wel hier en daar nieuwe delen ingelast (heb een cd met foto's mee gekregen van de vorige eigenaar, waar op je kunt zien wat eraan gedaan is) en hij is verders ook niet echt rot ofzo.
Het is meer dat de voorbewerking denk ik niet goed geweest is, heb namelijk behoorlijke blaasjes bij het RA scherm, LV scherm thv sierlijst en aftekening van een plaatje dat is ingelast bij het LA raam.

De auto moet dus serieus een keertje aangepakt worden.
Plannen zijn dan ook als volgt:

- Auto volledig overspuiten (helaas voor sommige, maar dit wordt niet de orginele groene kleur).
- Auto cleanen (motorruim helemaal schoon en strak, en achterklep typeaanduiding weg).
- Auto ombouwen naar handgeschakeld (vindt automaat niet echt lekker overschakelen).
- Zwaardere motor inbouwen (liefst met webers of trotle bodies).
- Waarschijnlijk nog veel meer andere dingen,maar dat zien we tegen die tijd wel .

Dit zal wel een lang termijn project worden, en zal dus hiernaast nog een ander autotje moeten kopen, denk aan een extra golfje 1 .

Vragen/opmerkingen/ideeën kun je altijd melden.

Gr steve